Teorivecka 10

Nu är det dags för årets första teorivecka. Nytt för i år, är att vi i varje teorivecka kommer göra ett studiebesök hos några av våra tävlingsryttare. Som vanligt kan man komma alla dagar om man vill.

Måndag 2/3 klockan 18.00
Longering,

Vi samlas i stallet för en genomgång av vad man behöver för utrustning på hästen.
Varför longerar man, hur longerar man och mycket mer.
Medtag er ridhjälm.
Lämpligt för alla grupper.

Tisdag 3/3 klockan 18.00
Voltige/ryttarens balans.

Vi tränar balans, smidighet och har ett härligt voltigepass tillsammans med voltigetränarna.
Ha sköna kläder på er och gärna gympaskor.
Lämpligt för alla grupper.

Onsdag 4/3 klockan 18.00 (Bollerup)
Foderföreläsning på Bollerup
i idrottshallen med Lizzie Drury o Paulinda Friberg.
Lizzie är blandannat foderrådgivare åt Peder Fredricson, detta är ett ypperligt tillfälle att lära sig mer om foder. Meddela gärna Kattiz om ni vill samköra. Samling på ridskolan.
Lämpligt för ungdoms- och vuxengrupperna, samt elever med egen häst.

Torsdag 5/3 klockan 19.00 (18.30 ridklubben)
Studiebesök på Grevlunda.

Vi samlas på ridskolan 18.30 för samkörning/samåkning till Grevlunda, Vitaby. Om man vill köra direkt till Grevlunda så samlas vi på parkeringen kl. 18.55. Vi kommer därefter gå in i ridhuset, där klubbkamrater är i full träning. Vidare kommer vi senare gå upp i stallen för att träffa stallchefen Jenny som ger oss en guidad tur.
Lämpligt för alla ridgrupper.

Ingen voltige, eller ponnyskoj fredagen den 6/3,
Vi ser framemot en rolig vecka med er, och varmt välkomna.
/Kattiz